جستجو کردن
Close this search box.
canon logo
اشتراک گذاری

تعمیر پیکاپ رولر پرینتر کانن

خرابی پیکاپ رولر ایرادی است که منجر به اختلال در اولین مرحله پرینت می شود. پیکاپ رولر قطعه ای است که در اولین مرحله از فرآیند پرینت منجر به کشیده شدن کاغذ به درون دستگاه می شود و فرآیند پرینت را به طور کلی مختل می کند. از همین رو بسیار مهم است که در اسرع وقت نسبت به تعمیر پیکاپ رولر پرینتر کانن اقدام شود.

نمایندگی پرینتر کانن در مرکز سخت افزار ایران یکی از بهترین مراکز ارائه دهنده انواع خدمات مربوط به تعمیر پیکاپ رولر پرینتر کانن است که کاربران می توانند با خیال راحت به آن مراجعه نمایند. همچنین خدمات سرویس در محل به کاربران این امکان را می دهد که بدون نگرانی از بابت حمل و نقل دستگاه و آسیب های احتمالی حین حمل و نقل، نسبت به تعمیر پیکاپ رولر چاپگر کانن خود اقدام نمایند. در این مقاله به ارائه توضیحاتی پیرامون خرابی پیکاپ رولر پرینتر کانن می پردازیم که لازم است کاربرانی که با این مشکل مواجه هستند نسبت به آن ها دقت کافی را داشته باشند.

تعمیر پیکاپ رولر پرینتر کانن

نحوه تعمیر پیکاپ رولر پرینتر کانن

عیب یابی اولین مرحله از تعمیر پیکاپ رولر پرینتر کانن است که نقش بسیار مهمی در امر تعمیرات و خدمات ارائه شده دارد. برای این کار لازم است که ابتدا دستگاه را از برق کشیده و سپس آن را باز کنیم. حال باید قسمت های مختلف دستگاه بررسی شود تا مشخص شود که آیا مشکل از پیکاپ رولر است یا دیگر بخش ها. بسته به این که مشکل دستگاه به چه صورت بوده است ایراد می تواند در پیکاپ رولر، فیوزینگ یا حتی کارتریج ( تعویض کارتریج کانن ) باشد.

پس از اطمینان از وجود ایراد در پیکاپ رولر، برای تعمیر پیکاپ رولر پرینتر canon لازم است که تمامی اجزای این قطعه اعم از پد، کلاچ، سنسور، میله، سینی و دیگر اجزا بررسی شوند تا میزان آسیب وارده به آن ها به صورت کامل مشخص شود.

در برخی موارد ممکن است اشکال به وجود آمده به صورتی باشد که با یک تعمیر و ترمیم ساده در این اجزا خرابی پیکاپ رولر پرینتر کانن برطرف شده و هزینه تعمیرات نیز کمتر خواهد بود. اما در موارد معدودی نیز ممکن است اجزا قابل تعمیر نباشند که در این صورت تنها راهکار برای تعمیر پیکاپ رولر چاپگر کانن تعویض آن خواهد بود.

هزینه تعمیر پیکاپ رولر چاپگر کانن

برای تخمین هزینه تعمیر پیکاپ رولر پرینتر کانن ابتدا لازم است که دستگاه باز شده تمامی قطعات مربوطه به دقت بررسی و عیب یابی شوند. اگر آسیب وارد شده به قطعات به گونه ای باشد که که امکان تعمیر پیکاپ رولر پرینتر canon وجود داشته باشد طبیعتا هزینه چندانی را برای کاربر به همراه نخواهد داشت.

اما گاهی اوقات ممکن است که تکنسین تشخیص دهد که تعمیر پیکاپ رولر چاپگر کانن امکان پذیر نیست یا این که حتی در صورت تعمیر نیز پس از مدت کوتاهی این قطعه مجددا نیاز به تعمیر پیدا می کند و عملا تعمیر آن به صرفه نخواهد بود. در چنین شرایطی پیشنهاد تعویض پیکاپ رولر از طرف تکنسین تعمیرکار مطرح می شود. پیکاپ رولر قطعه چندان گران قیمتی نبوده و در نتیجه تعویض آن نیز در دسته خدمات پر هزینه قرار نمی گیرد.

تعویض پیکاپ رولر پرینتر کانن

همان طور که در بالا اشاره کردیم تعمیر پیکاپ رولر پرینتر کانن بسیار معمول تر از تعویض آن است. به عبارتی در بیشتر موارد در صورت خرابی پیکاپ رولر پرینتر کانن، این قطعه به راحتی تعمیر شده و عملکرد پرینتر به حالت عادی بازمی گردد. اما گاهی ممکن است میزان آسیب وارد شده به این قطعات در حدی باشد که عملا تعمیر پیکاپ رولر چاپگر کانن امکان پذیر نبوده یا از نظر اقتصادی به صرفه نباشد.

در چنین مواردی تنها راه پیش روی تکنسین برای رفع مشکل تعویض پیکاپ رولر پرینتر کانن است. روند این امر ساده بوده و پیچیدگی خاصی ندارد. برای تعویض پیکاپ رولر چاپگر تنها کافی است پس از خاموش کردن پرینتر محفظه کاغذ را بیرون آورده و پیکاپ را با دقت بسیار زیاد جدا کرد. در مرحله بعدی نیز جایگزین کردن پیکاپ رولر جدید قرار دارد که باید با نهایت وسواس انجام شود و در نهایت باید سایر قطعات به جای خود برگردند و از عملکرد صحیح دستگاه اطمینان حاصل شود.

در تعویض پیکاپ رولر دو نکته اهمیت فراوانی داشته و باعث عملکرد بهتر دستگاه می شوند، این موارد عبارتند از: دقت بالای تکنسین تعمیرات پرینتر کانن و استفاده از پیکاپ رولر اورجینال و با کیفیت بالا.

علت خرابی پیکاپ رولر پرینتر کانن

پیکاپ رولر از اجزای مختلفی تشکیل شده که بروز ایراد در هریک موجب خرابی پیکاپ رولر پرینتر کانن و مختل شدن عملکرد دستگاه می شود. از جمله ایراداتی که ممکن است در این اجزا رخ دهد می توان به بروز اشکال در پد، خراب شدن سینی، آسیب به کلاچ، خرابی میله پیکاپ رولر، اختلال در سنسور تشخیص وجود کاغذ، ایراد محورهای عبور کاغذ و اشکال در غلطک های روی محورها اشاره کرد.

گاهی نیز ممکن است شئ خارجی مانند سوزن منگنه یا تکه کاغذ همراه با کاغذ وارد این قطعه شود و همین امر موجب از کار افتادن و نیاز به تعمیر پیکاپ رولر پرینتر کانن شود. یکی از اصلی ترین مواردی که می تواند از خرابی این قطعه و در نتیجه نیاز به تعمیر پیکاپ رولر پرینتر canon شود سرویس های دوره ای و تمیز کردن مسیر کاغذ و کاغذکش پرینتر canon است.

هرچه مسیر کاغذ تمیزتر باشد امکان کم شدن مکش پیکاپ رولر و در نتیجه از کار افتادن آن نیز کمتر شده و کیفیت چاپ نهایی نیز بالاتر می رود. برای پاک کردن پیکاپ رولر باید پس از جدا کردن دستگاه از برق، با یک دستمال پارچه ای بدون پرز و کمی الکل مسیر کاغذ پرینتر به آرامی تمیز شود.

4/5 (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید