جستجو کردن
Close this search box.
canon logo
اشتراک گذاری

تعمیر ccd دوربین کانن

مطلب پیش رو نکاتی را در مورد تعمیر ccd دوربین کانن و نحوه ترمیم این قطعه به شما ارائه می دهد. سی سی دی یکی از قطعات مهم دوربین های عکاسی است که اگر درست کار نکند، عملکرد دوربین به طور کلی مختل می شود. این قطعه یکی از سنسورهای دوربین است و به نوعی می توان آن را جایگزین فیلم در دوربین های قدیمی به شمار آورد. سی سی دی هم همچون فیلم، به نور حساس بوده و تاثیر بسیاری در کیفیت و نور تصاویر دارد.

نکته مهم در مورد این قطعه این است که عیب یابی و تعمیرات آن باید توسط تعمیرکاران مهر و با استفاده از دستگاه های پیشرفته انجام شود. در صورت بروز هرگونه اشتباه در روند تعمیرات این قطعه، ممکن است سی سی به طور کلی از کار افتاده و نیاز به تعویض آن باشد. در ادامه با نمایندگی دوربین کانن شما را با نحوه تعمیر ccd دوربین کانن و جزئیات آن آشنا می کنیم.

تعمیر ccd دوربین کانن

نحوه تعمیر ccd دوربین کانن

آنچه در تعمیرات ccd دوربین canon و دیگر برندها اهمیت دارد این است که خرابی این قطعه، تمام بخش ها و عملکردهای دوربین را تحت تاثیر قرار می دهد. به همین دلیل تعمیرات آن اهمیت بسیار بالایی داشته و باید به شکل حرفه ای و تخصصی انجام شود. برای تعمیر ccd دوربین کانن، تعمیرکار این قطعه را به خوبی بررسی می کند تا شدت و نوع آسیب دیدگی را برآورد کند.

در مرحله بعدی، این قطعه ترمیم می شود تا عملکرد دوربین و کیفیت عکسهای ثبت شده به حالت عادی بازگردد. معمولا تعمیر سی سی دی امکان پذیر است اما اگر شدت خرابی این قطعه بالا باشد، تیم تعمیرات دوربین نمایندگی کانن آن را با یک نمونه جدید و اورجینال جایگزین می کنند.

Ccd دوربین چیست و چگونه کار می کند؟

کارشناسان به Ccd لقب قلب دوربین را داده اند. نام این قطعه مخفف شده عبارت charge-coupled device است و خرابی آن می تواند تمامی بخشهای دوربین را تحت تاثیر قرار دهد. سی سی دی نوعی تکنولوژی آنالوگ است که باعث ثبت تصاویری بسیار شفاف و با رزولوشن بالا در دوربین می شود.

وجود این سنسور در دوربین های عکاسی باعث شده که کاربران بتوانند تصاویر بسیار خوبی را در محیط های کم نور به ثبت برسانند. البته دوربین های فیلمبرداری هم به ccd مجهز هستند. به طور کلی می توان گفت که تفاوت اصلی دوربین های آنالوگ با مدل های دیجیتال، وجود همین سنسور است. سیلیسیوم به عنوان نیم رسانا، اکسید سیلسیوم به عنوان عایق و آلومینیوم برای الکترود گیت، اجزاء تشکیل دهنده این سنسور هستند که در تعمیر ccd دوربین کانن مورد توجه قرار می گیرند.

 انواع ccd در دوربین کانن

  • Ccd فول فریم

احتمالا عبارت فول فریم را در معرفی دوربین های عکاسی دیده اید. این نوع دوربین ها تمامی نقاط CCD را برای فتون های ورودی در بازتابش نور مورد استفاده قرار می دهند. معروف ترین نوع طراحی ccd دوربین کانن در طیف نمائی ‌های چند گانه و کاربردهای تصویر برداری Full Frame می باشد.

سی سی دی فول فریم، دارای ۱۰۰%fill factor است. این بدان معناست که  ۱۰۰% مساحت هر پیکسل برای آشکار سازی فوتون ها در لحظه تابش نور استفاده می شود. نکته جالب در تعمیر ccd دوربین کانن در این مدلها این است که با توجه به مربع بودن پیکسل ها، امکان تخریب تصاویر وجود ندارد.

بیشتر بخوانید : تعمیر لنز دوربین کانن ، دنیایی متفاوت در کیفت ثبت تصاویر

تعمیرات ccd در دوربین کانن
  • Frame transfer CCD

نوع دیگر سی سی دی در دوربین های کانن و دیگر برندها طراحی Frame transfer CCD است. این نوع زمانی کاربرد دارد که سرعت بالا  بوده و بازه تابش نور بسیار کم است. جالب است بدانید که Frame Transfer شامل یک رجیستر موازی است که به دو قسمت تقسیم شده است.

نور در قسمت بالایی این رجیستر متمرکز می شود و ناحیه دوم موسوم به آرایه ذخیره نیز مقدار آرایه تصویر را گرفته و به عبارتی با آن برابر می‌ شود تا یک ماسک کدر بر روی ناحیه موقتی عکس گذاشته شود. کارکرد بدون شاتر، سرعت فریم نسبتاً بالا و QE بالا از مزایای کاربردی Frame Transfer به شمار می روند که در تعمیرات ccd دوربین کانن هم مورد توجه قرار می گیرند.

  • Interline CCD

سی سی دی Interline هم یکی دیگر از انواع ccd است که در جستجوی زیاد برای سرعت طراحی شده است. Interline CCD برای کاربردهای پر سرعت VIS-NIR با شدت سیگنال متوسط تا زیاد، بسیار مناسب است. تعمیر ccd دوربین کانن از نوع اینترلاین، حساسیت های خاصی داشته و حتما باید توسط تکنسین های باتجربه و ماهر انجام شود.

تعمیرات CCD دوربین کانن

هزینه تعمیر CCD دوربین کانن

توصیه می شود جهت تعیین هزینه تعمیر CCD دوربین کانن ابتدا دوربین توسط کارشناس بررسی شود زیرا هزینه تعمیر آن به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارت اند از :

  • مدل دوربین کانن
  • شدت خرابی و آسیب دیدگی
  • هزینه تهیه قطعات جدید

برای کاهش هزینه تعمیر CCD دوربین کانن از دوربین کانن خود به درستی مراقبت کرده و از ضربه خوردن، خیس شدن و افتادن دوربین کانن جلوگیری کنید. برای اطلاع از قیمت تعمیر CCD دوربین کانن با همکاران ما در واحد پشتیبانی تماس بگیرید.

نمایندگی مجاز کانن

نمایندگی مجاز کانن متشکل از بخش های فروش و تعمیر کلیه محصولات این کمپانی است. حضور کارشناسان دارای تخصص و مجرب ، موجب ارائه خدماتی تخصصی و متناسب با سطح نیاز کاربران در این مرکز شده است. جالب است بدانید که در بخش فروش نمایندگی کانن، آخرین تولیدات این کمپانی چند منظوره شامل انواع ماشین های اداری، دوربین و تجهیزات جانبی به صورت اورجینال به مشتریان عرضه می شود.

همچنین در بخش خدمات پس از فروش نمایندگی مجاز کانن، کاربران می توانند خدمات مربوط به گارانتی محصولات و نیز مشاوره های پس از فروش این محصولات را دریافت کنید. تعمیرات تخصصی دیگر سرویسی است که نمایندگی کانن به مشتریان محترم ارائه می دهد.

3/5 (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید