جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

چرا دستگاه کپی صدا می دهد؟

کاربرانی که با دستگاه های کپی کار می کنند ممکن است پس از گذشت مدت زمانی از عمر دستگاه متوجه صداهای عجیب و غیرعادی آن شوند. این صداهای ناهنجار نشانه ای از وجود ایراد در دستگاه بوده و ممکن است باعث نگرانی کاربر شوند. از این رو پیدا کردن علت صدا دادن فتوکپی اهمیت فراوانی دارد.

البته اگر دستگاه کپی پس از گذشت زمانی از عمر خود در هنگام کار کردن ناگهان صداهای عجیب بدهد مشکل غیرمعمولی نیست اما کاربران باید بدانند که به دلیل گسترده بودن عللی که موجب صدا دادن این دستگاه می شوند، پیدا کردن آن ها ممکن است چندان ساده نباشد. در این مقاله ما به بررسی علت صدا دادن دستگاه فتوکپی می پردازیم و برای راحتی کاربران عزیز راهکارهای آن ها را در ذیل هر بخش بیان می کنیم.

دستگاه کپیت خراب شده و نمی دونی باید چیکار کنی؟ تعمیر دستگاه کپی کانن این و بخون تا راهنماییت کنه چیکار کنی.

علت صدا دادن دستگاه کپی

بررسی علت صدا دادن دستگاه کپی کانن و راهکارهای برطرف کردن آن

تمام شدن تونر اولین علت صدا دادن دستگاه کپی

دو ماده مصرفی که دستگاه های کپی برای چاپ استفاده می کنند عبارتند از جوهر یا پودر تونر. این که هر دستگاه از کدام یک از این دو مورد استفاده کند بستگی به نوع آن دارد، به طوری که دستگاه های کپی لیزری از پودر تونر برای چاپ روی کاغذ استفاده می کنند و دستگاه های فتوکپی جوهر افشان کانن از جوهر استفاده می کنند. تمام شدن این دو ماده مصرفی که مواد اصلی و لازم برای چاپ هستند در دستگاه های فتوکپی دو نشانه اصلی دارد که عبارتند از کم شدن کیفیت چاپ دستگاه و تولید سر و صدای زیاد آن در حین کار.

اگر در هنگام جست و جوی علت صدا دادن دستگاه فتوکپی کانن متوجه چاپ بی کیفیت یا سفید شدید می توان با اطمینان گفت که منشا این مساله صد در صد کم بودن تونر یا جوهر کارتریج است. پس با توجه به این که اولین علت صدا دادن دستگاه کپی تمام شدن جوهر یا تونر است، برای رفع این مشکل ابتدا به سراغ تونر یا جوهر کارتریج رفته و آن ها را چک کنید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله شارژ تونر دستگاه کپی کانن و تعویض کارتریج کانن مراجعه نمایید.

مشکلات مگنت دومین علت صدا دادن دستگاه فتوکپی کانن

مگنت دستگاه کپی خاصیت مغناطیسی دارد و در برخی موارد ممکن است ایراداتی پیدا کرده و با بلید برخورد کند. وظیفه این قطعه این است که تونر را با کمک خاصیت مغناطیسی خود به درام انتقال داده و در نهایت درام اقدام به پخش پودر روی کاغذ کند. پس از این مرحله کار بلید شروع می شود. وظیفه بلید پاک کردن تونر اضافی روی درام است. وجود بلید و عملکرد صحیح آن موجب افزایش عمر مفید درام می شود به طوری که اگر بلید دستگاه کپی خراب شود مدت کوتاهی پس از آن درام نیز با ایراد مواجه می شود.

با این توصیفات گاهی علت صدا دادن دستگاه کپی کنون و دیگر برندها این است که مگنت فرسوده شده و در حین کار با بلید برخورد می کند. این مشکل باید توسط تکنسین ماهر بررسی شده و در صورت تشخیص، مگنت دستگاه تعویض شود. اگر متوجه شدید که علت صدا دادن دستگاه فتوکپی کانن فرسودگی مگنت و برخورد آن با بلید است می توانید با مراجعه به مرکز سخت افزار ایران از تکنسین های مجرب این مرکز جهت تعویض مگنت  کپی کمک بگیرید.

صدا دادن دستگاه فتوکپی

خرابی کاغذکش سومین دلیل صدا دادن دستگاه فتوکپی کانن

کاغذکش در ابتدای فرآیند چاپ وظیفه کشیدن کاغذ به درون دستگاه را بر عهده دارد. پس از آن قسمت های دیگر پیکاپ رولر شامل بخش میانی و بخش خروجی وارد عمل شده و کاغذ را بین بخش های مختلف انتقال داده و سپس آن را از دستگاه خارج می کنند.

بروز خرابی در هر یک از بخش های ورودی، میانی و خروجی می تواند علت صدا دادن دستگاه کپی canon باشد. بنابراین اگر متوجه تولید صداهای ناهنجار در دستگاه و همچنین مشکل در فرایند کاغذکشی شدید احتمالا علت صدا دادن دستگاه فتوکپی کانن مشکلات و اختلالات موجود در هر یک از بخش های پیکاپ رولر بوده و دستگاه باید توسط تکنسین بررسی شده و ایرادات کاغذکش برطرف شود.

فرسودگی چرخ دنده ها و سر و صدای ناهنجار دستگاه کپی canon

دستگاه های کپی از چرخ دنده های متعدد و مختلفی تشکیل شده اند که به مرور زمان و در اثر کار زیاد دچار فرسودگی شده و مانند هر قطعه مکانیکی دیگری تولید سر و صدا می کنند. اگر علت صدا دادن دستگاه کپی فرسودگی چرخ دنده های دستگاه باشد برای کاربر جای نگرانی ندارد. زیرا این مساله با یک راهکار ساده برطرف می شود و آن هم چیزی نیست جز روغن کاری این چرخ دنده ها.

صدا دادن دستگاه فتوکپی

پس اگر شما نیز پس از بررسی های خود متوجه شدید که صدا دادن دستگاه فتوکپی CANON صرفا ناشی از فرسوده شدن چرخ دنده ها است، در صورتی که با قسمت های مختلف دستگاه آشنایی دارید می توانید خودتان اقدام به روغن کاری این قطعات نموده و سر و صدای دستگاه خود را برطرف نمایید. اگر پس از روغن کاری کماکان صدای دستگاه برقرار بود احتمالا باید علت آن را در موارد دیگر بررسی کرد و برای این کار می توانید از تکنسین های تعمیر کپی در نمایندگی مجاز کانن کمک بگیرید.

5/5 (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید